maandag 29 november 2010

Ding 20 Muziek online beluisteren

Erg leuk om te doen. Het heeft wel tijd gekost om het e.e.a. door te krijgen hoe je het moet doen. Maar uiteindelijk lukt het wel en dan ben ik weer trots op mezelf. Gaaf dat je alle muziek kunt vinden op Last.Fm. Ik heb een account aangemaakt en een widget op m'n blog geplaatst. Wat favorieten er in gezet en
the tracks that I love aangevinkt. Het is ongelooflijk wat je allemaal kunt vinden en doen.Ik zit niet echt te wachten op contacten met mensen over de muziek die ik mooi vind. Het stukje van Nico Dijkshorn hierover op Webwereld is wel geinig <http://webwereld.nl/column/49790/balen-van-last-fm.html>
Tijdens deze cursus 23 dingen stel ik mij steeds de vraag: Wat kunnen we doen in Bibliotheek Kennemerwaard  om te kunnen concurreren met de digitale wereld? Waarom zouden klanten nog naar de bibliotheek komen voor muziek? Cd's lenen hoeft echt niet meer want je kunt alles downloaden (wel tegen betaling natuurlijk). We kunnen beter het geld dat nu nog gebruikt wordt voor het inkopen van cd's aan digitale innovatie besteden. Bijv. aan een downloadzuil o.i.d. zoals in DokDelft. Daar trek je volgens mij veel klanten mee. Zorg dat de klant zijn/haar ipod kan uploaden met muziek. De jeugd heeft en is de toekomst.
De jeugd leent geen cd's.

Ik heb geen verstand van techniek. En wat de kosten hiervan zijn weet ik ook niet. Maar 1 ding weet ik wel  het verhuren van cd's is niet meer van deze tijd.

2 opmerkingen:

  1. Misschien kun je eens informeren bij DOK wat een downloadzuil kost?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, je Last FM widget, maar toen ik even naar Coldplay wilde luisteren kreeg ik te zien dat ik eerst zelf een account moest aanmaken. Dat is met Spotify ook zo, als je denkt dat volgers van je blog even van je muziek kunnen genieten is dat dus niet zo.Dan moeten ze eerst lid van de club worden!? Beetje jammer vond ik het.

    BeantwoordenVerwijderen