zaterdag 6 november 2010

Ding 14 Instant Messaging

Instant messenger is een software programma waarmee je kunt chatten zoals MSN en SKYPE. Het betekent onmiddellijke berichtgeving - daar zouden we in onze organisatie veel meer mee moeten en kunnen doen. Via de website of met een speciaal programma. De klant per direct antwoord geven op zijn of haar vraag. Of via een chat een boekadvies geven. Geen 24 uurs service maar per direct. Dat vraagt natuurlijk wel bemensing en tijd. Ik heb wat rondgekeken bij andere 23 dingen -deelnemende bibliotheken - en wat opvalt is dat vooral bibliothecarissen niets zien in het chatten met de klant. De reden is vaak dat het veel tijd kost. Is dat de enige reden of zou het echt niet werken? In deze virtuele tijd en komende bezuinigingen lijkt het mij juist nodig dat je andere kanalen aanboort om in contact te komen met de klant.
Zelf gebruik ik MSN om te chatten met vrienden. Het is gebruikersvriendelijk en handig. Je hoeft niet te bellen maar je kunt toch snel even iets delen met iemand.

1 opmerking:

  1. Hmmm, misschien zijn bibliothecarissen wel behoudend?
    Ikzelf denk dat het wel degelijk een goede service kan zijn, mits: continu bemand (dus niet tijdens baliediensten).

    BeantwoordenVerwijderen