zaterdag 9 oktober 2010

Werkbezoek aan De nieuwe Bibliotheek Almere

Afgelopen week hebben we met 50 collega's de nieuwe bibliotheek in Almere bezocht.
Een mega bibliotheek, mooi, trendy, en heel veel boeken! Ik heb mijn ogen uitgekeken. Als klant zou ik daar vaak te vinden zijn. Lekker op zo'n bank hangen en lezen. Van vele populaire titels lagen er wel 3 ex. Veel nieuwe titels bijv. "Kwetsbaar" van Tatjana de Rosnay kon je zo lenen. Dat is toch heerlijk. Maar ja, ik heb begrepen dat Almere 
1,8 miljoen subsidie per jaar voor de collectie ontvangt. Misschien moet je als klant wat zoeken in de luwte en op de versafdeling. Maar dat went vast snel. Er liep wel weinig personeel. Het zijn grote afstanden die je moet afleggen. Rollerskatend tussen de kasten dat lijkt mij wel wat. Alleen struikel je dan wellicht over de vele mooie vloerkleden die overal in de bibliotheek te vinden zijn.

5 opmerkingen:

  1. De onderste foto vind ik echt heel leuk!
    Jij op rollerskates? Heb je niet af en toe moeite met je hakken ;)?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke post. Misschien een idee om een linkje op het intranet onder discussiebord te zetten? Daar staan ook blogjes van Hilde en Marjolein van het werkbezoek aan Delft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geschreven! En idd wat een mooie bibliotheek. Ogen uitgekeken en van de ene verbazing in de andere gevallen. Maar om nu naar Almere te verhuizen om daar te kunnen werken? Zo'n soort bibliotheek zouden wij in ons werkgebied moeten hebben. Restylen dus! En vooral veel geld binnenhalen om een en ander te verwezenlijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op rollerskates door de bieb. Ik zou toch maar mijn nieuwe schoenen nemen. Sta je veel steviger. Kom je zeker op tijd. ☺

    BeantwoordenVerwijderen