vrijdag 29 oktober 2010

Inspiratie

Wat is jouw excuus?In Management Support (vakblad voor de professionele secretaresses) een mooi stukje gelezen over Inspiratie. Wat is inspiratie en wat kun je ermee in je werk. Ben je instaat om anderen te inspireren? Esther Jacobs in ieder geval wel. Zij maakt er haar levenswerk van en deelt haar ervaringen met ons. Haar motto is 'If you do what you always did, you will get what you always got.  Zij heeft 2 boeken geschreven: "Wat is jouw excuus"? en "Wat is jouw droom?" Esther coacht en motiveert ondernemers en helpt mensen die hun dromen willen realiseren op weg. Zij zegt o.a. "Als je iets wilt doen, stel het niet uit, wacht niet tot het perfecte moment; dat zal nooit komen. Doe het NU! Zet vandaag de 1e stap. Hoe klein ook. 

Citaat uit interview:
Kan ik als secretaresse in mijn bescheidenheid anderen inspireren in mijn werkomgeving? Je eigen houding maakt het verschil. Als jij gelooft dat iets mogelijk is en dat uitstraalt, inspireer je anderen dezelfde houding aan te nemen en samen een oplossing te zoeken. Een mentaliteit van "ja, En" in plaats van "ja, Maar" kan het verschil maken. Zeg bijv. nooit nee als iemand om hulp vraagt. Dat wil niet zeggen dat je alles oppakt. maar zoek naar een oplossing.

Het is wel mijn wens dat ik op een dergelijke manier in mijn functie sta. Ik werk eraan. Work in progress.

Hierbij een filmpje dat al 30 miljoen x is bekeken. http://www.wherethehellismatt.com/
klik op dancing 2008

Laat je inspireren!

1 opmerking:

  1. Ja, zo eenvoudig is het en tegelijk vaak lastig om in de praktijk te brengen. Geweldig dat je er voor gaat. Dat filmpje ken ik overigens in een eerdere versie van een paar jaar geleden. Erg inspirerend en optimistisch. Leuk dat je het onder de aandacht brengt.

    BeantwoordenVerwijderen