zaterdag 16 oktober 2010

Ding 9 Wat vind ik van Web 2.0?

Tja, dat vind ik toch wel een moeilijke vraag. Even wat blogs bekeken van mede 23 dingen bloggers. En sommigen zijn zo indrukwekkend in het beschrijven daarvan, dat ik me afvraag wie er nog op mijn bescheiden mening zit te wachten. Alle mogelijkheden, alle toepassingen, alles wat je maar wenst kun je vinden en doen. Zelfs meer dan dat met alle bewerkingsprogramma's en trucages. Je kunt met mensen in contact komen, all over the world. Je wereld wordt groter en groter. Geweldig!
Natuurlijk is het te gebruiken voor de bibliotheek. Het zou mooi zijn als er 1 persoon of meerdere zich continu bezig houden met het vullen van de website. Nieuwtjes en gadgets plaatsen en direct vragen beantwoorden van de klant via msn. Meer doen met de materialen die de bibliotheek in de collectie heeft. Laat leners vertellen wat ze van een boek vinden. Show what you got!

4 opmerkingen:

  1. Wat zou je meer willen doen met de materialen die we hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Materialen aanprijzen d.m.v. de website. Laat leners een recensie plaatsen over hun favoriete boek. Zet er Top Tienen van meest geleende materialen op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent toch net zo goed als de rest van ons gebruiker van de bieb. Volgens mij lees jij meer dan bijvoorbeeld ondergetekende, en dus denk ik dat je heel goed kunt bedenken wat de toepassingen van web 2.0 zijn. Dus niet zo bescheiden, denk als de klant/gebruiker die je bent. Waar zou jij nou blij van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben het met zomer65 eens. Ik zit dus wel op jouw mening te wachten (en het universum met mij). Lekker ongedwongen op je eigen wijze doorgaan (Aragorn dacht ook dat-ie niet geschikt was om koning te worden ...).

    BeantwoordenVerwijderen