vrijdag 18 februari 2011

Ding 25 Screencasting

Wat is screencasting? Simpel uitgelegd: een filmpje waarin je iets wilt uitleggen en/of iets wilt laten zien. dat filmpje zet je bijv. op je blog of op je website.
Heel handig, want i.p.v. een uitleg te schrijven laat je het nu zien. Je visualiseert iets. Persoonlijk vind ik dat prettig. Ik zie voor me hoe het moet.
Vervolgens kun je een dergelijk filmpje maken voor je privedoeleinden, maar je kunt het ook inzetten voor de organisatie.
Hoe leg ik ik op een simpele en duidelijke manier uit aan de klant hoe je materialen verlengd via internet? Of hoe werkt de zelfservice in de bibliotheek? Hoe betaal ik een boete met een lenerspas? Hoe maak ik een blog? En ga zo maar door...
Zie voor een goede uitleg voor het maken van screencasting http://www.hansonsexperience.com/

Angel en Aragorn gaan vanmiddag experimenteren met het maken van een screencast. Ik ben benieuwd wat er uit komt.
OK, na veel geploeter bleek dat we wel een leuk filmpje hebben gemaakt, maar het is helemaal geen screencast. Ja zeg... Hebben we nu alles voor Jan Joker gedaan?
Nou nee, zie voor de glorieuze momenten van Angel & Aragorn de blog van Angel
http://angelonmychest.blogspot.com
Het is zo'n gedoe om de filmpjes te plaatsen met JING dat we het eenmalig hebben geplaatst. Met dank aan Angel, want Aragorn heeft alleen slap gehangen en lullig gekeken. Maar dan heb je ook wat...

2 opmerkingen: