zondag 20 maart 2011

Ding 26 Privacy en Veiligheid

Allereerst mezelf maar eens gegoogeld. Onder verschillende namen ben ik terug te vinden op het Internet. Facebook, Hyves, Schoolbank, m'n blog. En ik zie mijn eigen naam terug op facebookpagina's van anderen. Ik plaats ook foto's op facebook en hyves.Vakantiefoto's e.d.


Ik ben me er wel van bewust dat je uit moet kijken wat je over jezelf op het Internet plaatst. Je kunt jezelf in problemen brengen. Door compromitterende beelden of door iets wat je zegt. Dat geldt ook voor het bloggen wat we doen. Je geeft je mening maar dat kan ook tegen je werken. Zeker als je dat in de openbaarheid doet. Er zijn al diverse bekende mensen in de problemen gekomen door een tweet.
Cornald Maas bijv. die kritiek uitte op de TROS en vervolgens het Songfestival niet meer mocht verslaan. Ik las in een artikel het volgende:
denk na voor dat je zelf de afgrond in twittert.

Over Privacy gesproken. In bijgevoegd filmpje Onterecht verdacht: Uitgesproken VARA, wordt de zaak behandeld van de zakenman Ron Kowoseleea. Zijn identiteit is 15 jaar geleden gestolen door een crimineel. Zijn onschuld staat onomstotelijk vast. Maar tot op de dag van vandaag wordt hij door politie en justitie aangehouden en achtervolgt. Hij is zijn bedrijf en zijn geloofwaardigheid kwijt geraakt.Het is ongelofelijk als je dit ziet. Met alle techniek die er is kan men geen informatie over 1 persoon linken met elkaar zodat dit nooit meer hoeft te gebeuren.
Onterecht verdacht: Uitgesproken VARA

In Privacy Matters wordt terecht gezegd: wees kritisch - onderneem actie - stel vragen en blijf bewust!

1 opmerking: